Featured post

e-Devlet Nedir, Ne İşe Yarar?

e-Devlet, kamu yönetiminde bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımıdır. e-Devlet kavramının idari boyutu kamu kurum ve kuruluşları ve ye...

Öğretmenime Mektup

Sevgili öğretmenim, en son derste, “Sevdiğiniz bir kişiye mektup yazmanızı istiyorum.” dediğinizde, aklıma ilk gelen kişi siz oldunuz. O yüzden size mektup yazmaya karar verdim, çünkü şu salgın sürecinde en çok da sizi görmeyi özledim. “Sevgi” sözünü duyduğumda gülümsemeye başlıyorum. Sevdiğim birini gördüğümde ise çok mutlu oluyorum. Merak edip sevginin kelime anlamına baktım. Türk Dil Kurumuna göre sevgi: “İnsanı bir şeye veya bir kimseye karşı yakın ilgi ve bağlılık göstermeye yönelten duygu”nun adı. Peki ya ailem ve yakın çevrem sevgi hakkında ne düşünüyor? Bunu da öğrenmek için elime kâğıt kalemi aldım ve ilk olarak anneme sordum: 
- Anne, sevgi nedir? 
Mutfakta yemek yapmakla meşgul olan annem şöyle cevap verdi: 
- Sevgi; kendin, ailen, arkadaşların ve öğretmenlerin için dua etmendir. Babamın yanına gidip aynı soruyu ona da sordum: 
- Baba, sevgi nedir? Babam, “Beni takip et” diyerek doğruca mutfağa girdi, ceketinin iç cebinden bir gül çıkarıp anneme uzattı. Annem, bu hoş sürprize çok sevinmişti, babama teşekkür etti. Babam da fısıltıyla bana: 
- Sevgi, küçük sürprizler yaparak insanları mutlu etmendir, dedi. Sonra dedemin yanına gittim. Sizin de tahmin ettiğiniz gibi ona da aynı soruyu yönelttim: 
- Dedeciğim, sevgi nedir? Dedem, bir elini sakalına götürüp düşündü. Sonra gözlerimin içine bakarak söze girip, 
- Sevgili torunum, sevgi, sağ elinle verdiğin şeyi, sol elin görmemesidir, dedi. Acaba “sevgi” hakkında alt komşumuz Seda Teyze ne düşünüyordu? Ona da “Bu konu hakkındaki fikriniz nedir?” dediğimde, şu şekilde cevap verdi: 
- Sevgi, güçlü veya haklı olsan bile affedici olmandır. Son olarak bakkal Veysel Amca'nın yanına gidip “Veysel amca, sence sevgi nedir?” diye sordum. Veysel Amca da bana güler yüzle baktıktan sonra: 
- Sevgi; tebessüm etmendir, dedi. Öğretmenim, sevgi hakkında benim ne düşündüğüme gelince… Bence sevmek, insanın sevdiği kişiye sevdiğini söylemesidir. Sevgili öğretmenim, ben sizi çok seviyorum!



Kaynak: Diyanet Çocuk Dergisi, Kasım 2021

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder


İnsan hayatının tüm renklerini bir araya getirmeyi amaçlayan Hayata Dokunmalı, sizler için en güzel ve yararlı içerikler sunuyor. Siz de bize içerik önerebilir, hatta site yazarı olabilirsiniz. Bunun için bizimle iletişime geçmeniz yeterlidir.