Featured post

e-Devlet Nedir, Ne İşe Yarar?

e-Devlet, kamu yönetiminde bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımıdır. e-Devlet kavramının idari boyutu kamu kurum ve kuruluşları ve ye...

AdMob ile Para Kazanma Nasıl Olur?

AdMob, mobil reklamcılık sektöründe faaliyet gösteren Omar Hamoui tarafından kurulmuş bir şirkettir. AdMob sözcüğü, mobilde reklamcılık anlamındaki "Advertising on mobile"in birleştirilerek kısaltılmasınden gelmektedir. Şirket 2006 yılında kurulmuştur ve merkezi San Mateo, Kaliforniya'dadır. Kasım 2009'da Google tarafından 750 milyon ABD dolarına satın alınmıştır.

AdMob aralarında Android, iOS ve Windows Phone'un da olduğu birçok platforma reklamcılık çözümleri sunmaktadır.

AdMob Nedir?

Google AdMob, geliştiricilerin mobil uygulamalarından yüksek kaliteli reklamlarla para kazanmalarını kolaylaştırır. AdMob, global reklamveren talebini, yenilikçi reklam biçimlerini ve gelişmiş uygulamalardan para kazandırma teknolojisini bir araya getirerek her bir gösterimin değerini en üst düzeye çıkarır.

Neden Reklam Gösterilmeli?

Uygulama kullanıcılarına reklam göstermek, siz kaliteli uygulamalar geliştirmeye odaklanırken işletmenizi büyütmeye yardımcı olması için sürdürülebilir bir gelir kaynağı oluşturmanızı sağlar. Reklamverenler yeni müşterilere ulaşırken, kullanıcılar hem uygulamalardan ücretsiz olarak yararlanır hem de kendileriyle alakalı ürün ve hizmetleri keşfederler. Bu, tüm taraflar (geliştiriciler, kullanıcılar ve reklamverenler) için avantajlıdır.

AdMob'un İşleyiş Şekli

Reklamlar, ürün veya hizmetlerini uygulama kullanıcılarına tanıtmak isteyen reklamverenler tarafından oluşturulur ve ücretleri de onlar tarafından ödenir. Uygulamanızda reklamlar için alan oluşturduktan sonra, AdMob, kullanıcılarınızla alakalı reklamlar göstermek için ödeme yapan reklamverenlerle birlikte çalışır.

1. Google Reklam Ağı

En büyük global reklam ağlarından biri olan AdMob, dünyanın en büyük markalarından doğrudan tüketicilere satış yapan yeni ve popüler girişimlere kadar, uygulamanızdaki reklam alanı için rekabet eden milyonlarca reklamverenle çalışır. Talep ne kadar fazla olursa gösterilen reklamlar kullanıcılarınızla o kadar alakalı olur ve siz de o kadar fazla gelir elde edersiniz.

2. Reklam Uyumlulaştırma

Reklamveren talebini üçüncü taraf ağlara yayarak daha geniş kapsamlı bir ağ oluşturun. En yüksek ücreti ödeyen ağların reklamlarını göstermenizi ve en yüksek bin gösterim başına maliyeti (BGBM) kazanmanızı sağlamak için işin yorucu kısmını AdMob üstlenir.

3. Karma Gelir Modelleri

Uygulama içi reklamcılık stratejinizi uygulama içi satın almalar (UİSA) gibi diğer gelir kaynaklarıyla bir araya getirerek dengeli ve sürdürülebilir bir gelir kaynağı oluşturun.

Reklam Biçimleri

Doğru reklamları doğru kullanıcılara doğru zamanda göstererek bir yandan uygulamanızdan para kazanırken diğer yandan kullanıcılarınıza harika bir deneyim sunmaya devam edebilirsiniz. 

Aşağıdakiler gibi çeşitli biçimlerden dilediğinizi seçebilirsiniz:

  1. Ödüllü: Kullanıcıların bonus puanlar veya oyunda ekstra bir "can" gibi çeşitli uygulama içi ödüller karşılığında etkileşim kurabilecekleri reklamlardır.
  2. Yerel: Uygulamanızın bir parçası gibi görünen ve hissettiren özel reklamlardır.
  3. Banner: Ekranın üst veya alt kısmına sabitlenebilen dikdörtgen reklamlardır.
  4. Geçiş: Doğal ara veya geçiş noktalarında gösterilerek uygulama deneyimini bozmadan ilgi çekici marka deneyimleri oluşturan statik veya video reklamlardır.

AdMob'un Avantajları

AdMob, daha fazla reklamveren talebi ile geliri en üst düzeye çıkarmaya ve dolayısıyla dünya çapında daha yüksek BGBM'ler ve doluluk oranları elde etmeye yardımcı olur. Başarısı kanıtlanmış bir platform olarak hedefimiz, sürdürülebilir gelir akışları oluşturmanıza imkan sağlamanın yanı sıra, sade fakat güçlü araçlarla işinizi de kolaylaştırmaktır.

Geliştiricilerin işletmelerini büyütmelerine nasıl yardımcı olduğumuzu aşağıda okuyabilirsiniz.

Sektörün önde gelen para kazandırma teknolojisiyle uzun süreli gelirinizi en üst düzeye çıkarın:

  1. Uyumlulaştırma: AdMob'un uyumlulaştırma platformu, geliştiricilerin birden fazla mobil reklam ağı kurmasına, yönetmesine ve optimize etmesine yardımcı olur. Birden fazla reklam kaynağıyla çalışmak, reklam envanteriniz için rekabet oluşturur ve bu da gelirinizi artırmaya yardımcı olur.
  2. Open Bidding: Reklam kaynaklarınız, katılımcı ağların tümüne aynı anda çağrıda bulunarak her bir reklam spotu için gerçek zamanlı olarak teklif verebilir. Bu sayede, her gösterim için en yüksek BGBM'yi kazanırsınız.
  3. Katılımcılarınızla etkileşim kurun: Ödüllü ve yerel reklamlar gibi yenilikçi reklam biçimleri, kullanıcıların memnun ve etkileşimde kalması için kullanıcı deneyimi ile para kazanma arasında bir denge kurmanıza yardımcı olur.
  4. Görevleri otomatik hale getirin: Günlük görevleri halletmesi için otomatik araçlarımızı kullanarak en iyi uygulamaları geliştirmeye daha fazla zaman ayırın.
  5. Markanızı koruyun: Güçlü reklamcılık politikaları, yayıncı kontrolleri ve kapsamlı reklam incelemeleri, markanızı güvende tutmak için uygulamanızda gösterdiğiniz reklam türlerini kontrol etmenize yardımcı olur.
  6. Daha akıllı analizler alın: Firebase için Google Analytics ile sorunsuz entegrasyon sunan AdMob, daha akıllı analizler ve raporlama özellikleri sunar. Böylece kullanıcılarınızın reklamlarla nasıl etkileşim kurduğunu daha iyi anlayabilir ve yaşam boyu değerlerini optimize edebilirsiniz.

AdMob'u Kullanmaya Başlama

Uygulama içi reklamlardan en iyi şekilde yararlanmak için dikkate değer bir kullanıcı tabanına sahip olmanız ve kullanıcılarınızın kimlerden oluştuğunu iyi anlamanız gerekir. Bundan sonra AdMob'u kullanmaya başlamak çok kolaydır. Yeni bir AdMob hesabı oluşturmanız veya mevcut Google Ads hesabınızla oturum açmanız yeterlidir.

AdMob'un Özellikleri

Daha Akıllı Teknoloji, Daha Fazla Gelir

En büyük global reklam ağlarından biri olan AdMob, reklam isteklerinizi dünyanın dört bir yanından karşılar. Gelişmiş teknolojisiyle tüm ağlarınızdaki her gösterimin değerini en üst düzeye çıkarın.

Yüksek Performansa Sahip Reklam Biçimleri

Yenilikçi reklam biçimlerimizle kullanıcılarınızın ilgisini çekin ve bağlılığını kazanın. Yerel, ödüllü, banner, video reklamlar ve geçiş reklamlarını uygulamanıza sorunsuz bir şekilde entegre ederek kullanıcı deneyimini özelleştirin ve daha fazla gelir elde edin.

Harekete Geçirici Analiz

Mobil uygulamalardan elde ettiğiniz kazancı artırmak ve müşteri deneyimini iyileştirmek için daha akıllı kararlar alın. AdMob'un güvenilir raporlama ve ölçüm özellikleri, kullanıcıların mobil uygulamanız ve reklamlarla etkileşimi konusunda size daha derin analizler sağlar. Firebase için Google Analytics'i AdMob'a doğrudan entegre ederek daha da zengin analizlere ulaşın.

Otomatik Araçlar

Otomatik araçlarımız sayesinde gündelik işlerinizi basitleştirin. Kolaylıkla ayarlayabileceğiniz ve entegre edebileceğiniz araçlarımız son teknoloji marka güvenliği denetimlerinden, uyumlulaştırma ve bidding özelliklerini destekleyen gelişmiş para kazanma teknolojisine kadar ihtiyaç duyduğunuz her şeyi sunar.

PUBG ile Para Kazanma Nasıl Olur?

PUBG: Battlegrounds ya da bilinen adıyla PUBG, Bluehole (güncel ismiyle Krafton Game Union) tarafından geliştirilen ve yayımlanan çok oyunculu bir video oyunudur. Oyunda 100'e yakın (en fazla 100) oyuncu rotası belirlenmiş bir uçağın içinde oyuna başlarlar. İstedikleri zaman uçaktan atlarlar ve paraşütleriyle adanın herhangi bir konumuna inerler. Oyuncuların temel amacı çeşitli yerlerden buldukları çeşitli silahlarla diğer oyuncuları öldürüp ölmeden en sona kalan oyuncu olmaktır. Oyun esnasında adanın haritasındaki güvenli alan gittikçe küçülmeye başlar. Harita küçüldükçe oyuncular daha küçük bir alana yoğunlaşırlar ve birbirlerini görüp saf dışı bırakmaları ihtimali kolaylaşır. Oyunda en son hayatta kalan oyuncu/takım oyunu kazanır.

Oyun ilk olarak 23 Mart 2017 tarihinde Steam erken erişim ile Microsoft Windows için çıkış yapmıştır. Çıkışından yaklaşık 3 ay sonra 4 milyondan fazla kopya sattı. Oyunun ilk ana sürümü Windows platformunda 20 Aralık 2017'de erken erişimden çıkarak yayınlandı. Xbox One versiyonu 12 Aralık 2017'de piyasaya sürüldü. Mobil battle-royale oyunlarının artmasıyla birlikte PUBG Mobile 9 Şubat 2018'de Çin'de ilk çıkışını yaptıktan sonra 19 Mart 2018'de Android ve İOS platformları için ücretsiz olarak yayınlandı.

Oynanış

PUBG, 100'e yakın oyuncunun büyük ölçekli bir haritada birbirlerini öldürerek hayatta kalmaya çalıştıkları bir ölüm maçı oyunudur. Oyuncular oyuna tek başına, 2 ya da 4 kişilik takımlar hâlinde veya 4 kişilik takımlara karşı tek başına girebilir. Tek başına grup hâlinde girmeyi tercih eden oyuncular rastgele farklı oyuncularla takım olarak eşleştirilir. Her durumda oyuncular oyunu kazanmak için ölmeden en sona kalan oyuncu ya da takım olmaya çalışırlar. Takımdaki tüm oyuncular ölmeden takım dağılmaz.

Her maç oyuncular belirli bir rotada ilerleyen uçaklardan istedikleri zaman atlayarak paraşütle 8 x 8 kilometrelik geniş bir haritaya dağılırlar. Oyuncular haritaya indiklerinde oyuna bir etkisi olmayan kişisel kıyafet seçimleri dışında diğer oyunculara karşı üstünlük sağlayacak hiçbir şeyi olmaz. Oyuncular kask, zırh, çanta, silah, bomba, araç gibi çeşitli ekipmanlar bulmak için çeşitli binaları ve alanları ararlar. Zırh, kask, çanta gibi ekipmanlar 3 seviyeye sahiptir. Aynı zamanda silahlar için dürbün (nişangâh), uzatılmış çekim şarjörü, namlu, susturucu gibi geliştirmeler bulunabilir. Oyuncuların haritanın bazı belirli bölgelerinde daha iyi ekipman ve araçlar bulma ihtimalleri daha fazladır. Her oyuncu daha kaliteli ekipman bulmak istediğinden bu bölgelere daha çok akın ederler ve bu durum bu bölgeleri daha tehlikeli hâle getirir. Seviye arttıkça kapasiteleri ve kaliteleri de artar. Oyunda oyunculara 2 farklı görüş imkânı sunulur isteğe göre oyuncular birinci şahıs veya üçüncü şahıs nişancı modunda oynayabilirler. Oyun esnasında görüş perspektifini değiştirmek mümkündür.

Her birkaç dakikada bir harita rastgele bir bölgeye doğru küçülmeye başlar. Haritanın güvenli bölgesine gitmek için oyunculara belirli bir zaman verilir. Zamanında güvenli bölgeye varamayan oyuncular dışarıda kalan tehlikeli bölgeyi yavaşça saran mavi parlayan bir duvar ile karşılaşırlar. Oyuncular güvenli bölgeye ulaşabilmek için çeşitli sağlık paketlerini kullanırlar. Gittikçe daha çok hasar veren bu mavi parıltıdan kurtulamayan oyuncular ölürler.

Oyun boyunca kırmızı bölge adı verilen haritanın rastgele belirlenen bir kısmına bomba yağar. Oyuncular bu bombalardan kurtulabilmek için yapıların içine saklanır veya o bölgeden uzaklaşmaya çalışır.

Bir tam oyun süresi ortalama 30 dakikadan fazla sürer. Her oyun sonu oyuncular hayatta kaldıkları süreye, öldürdükleri oyuncu sayısına, oyunculara verdiği hasara göre oyun içi para birimiyle ödüllendirilirler. Bu ödüllendirme sadece oyunu kazanan oyuncular için değil, tüm oyuncular için geçerlidir. Oyun içi para biriminin adı UC'dir. Bu oyun içi paralar oyunculara ücretsiz kasa alma imkanı sunar. Kasaların fiyatı her satın alıştan sonra katlanarak artar ve anahtar gerektiren etkinlik kasaları dışında kasaları açmak ücretsizdir içinden rastgele bir eşya çıkar. Kasalar açılmadan veya açılırsa içerisinden çıkan eşyalar Steam topluluk pazarında da satılabilir.

Hesap Yükseltme

Oyunu oynadıkça puan kazanırsınız. Kazanılan bu puanlar sayesinde hesabınızın değeri artar. Eğer Fatih seviyesine gelirseniz artık birinci sıradasınız demektir. Tabi ki bu seviyeye ulaşmak için çok zaman harcamanız gerekiyor. Bunun için sabırlı olmanız gerekiyor. 

Günlük girişlerde hediyelar veren oyun, oyuncuları oynamaya davet etmektedir. Bu sayede oyuncu sayısı neredeyse hiç azalmıyor.

Hesap Satma

Belli bir seviyeye geldiğinizde hesabınızı bir online site üzerinden satışa çıkartabilirsiniz: Facebook Marketplace, Letgo, Dolap vb. gibi olabilir. Burada hesap seviyesi ne kadar yüksekse o kadar değerlidir. Değerli olanın fiyatı da fazladır.

Hesabınızı satışa çıkartırken sahip olunan silahlar, kostümler vb. gibi ilgi çekici özellikleri de ön plana çıkartın. Bunları gören alıcılar, hesabınıza olan ilgileri artar. Bu da satışı kolaylaştırır.

Ne Kadar Kazanırım?

Bu tamamen oyunun seviyesine, sahip olunan ekipmanlara bağlıdır. Bu yüzden iyi bir hesapta olması gerekenler neler olduğunu öğrenmek için satışa çıkartılan hesapları inceleyin. Bu size bazı ipuçları verecektir.


İnsan hayatının tüm renklerini bir araya getirmeyi amaçlayan Hayata Dokunmalı, sizler için en güzel ve yararlı içerikler sunuyor. Siz de bize içerik önerebilir, hatta site yazarı olabilirsiniz. Bunun için bizimle iletişime geçmeniz yeterlidir.